Wednesday, November 7, 2012

Buku Teks Free?... Hahaha kena bayar le...

Posted by Acik Mano at 4:15 PM
Anak bongsu punya cerita

Mama kita tak dapat buku le...
Ngapa plak?
Sebab buku tak cukup bilan pulangkan tadi.
Kan kata buku tak ada yg hilang .. kan ke cukup.. ngapa plak kata tak cukup?
Memang le bawak pagi tadi cukup, kita simpan bawah meja .. bila nak pulangkan dah hlang 1 ..
Tak cakap kat cikgu
Cikgu kata ..kena bayar..
Habis tu tak selongkar meja kawan2 lain .. tegok siapa punya kerja curi buku org.. kan buku tu ada tulis nama..
La.. malu la ma..
Apa plak nak malu kan ke nak cari hak sendiri.. tak betul letak malunya tu..kalau petang2 duduk tepi longkang tu , tak malu plak..
La, mama ni bising le.. kena ganti RM 19.20..
Ya le nanti bayar

Anak tengah punya cerita

Mama ... tengok ni total RM 45.00 buku kena ganti
Ya ,Allah ni namanya tak bersyukur ni dapat buku free...pi ilangkan buat apa?
Bukan kita hilangkan .... budak2 curi le ma..

Alahai.. tu le sama je cerita.... budak2 curi buku, mana peginya sifat2 mulia dlm anak murid sekarang ni... main curi je... ni nanti besar nak jadi apa? Bleh mereka selongkar bag kawan2 lain... Tak pautu betul.. ni nak nasihat cam na ni.. Bukan budak darjah 1 atau 2 tapi Tingkatan 1 dan 2 dah tahu hukum... kalau org dulu2 kata " kok kahwin dah bleh beranak dah"...mana le gi moral anak2 kita sekarang.. kalau cam ni le tah kemana le Wawasan 2020,masyarakat yang sempurna dengan nilai moral dan etika yang tinggi dan boleh dicontohi oleh negara-negara lain

0 comments:

 

What Ever... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei