Monday, November 19, 2012

Cuti Sekolah n main masak2

Posted by Acik Mano at 12:08 PM
Hari ni dah masuk minggu ke 2 cuti sekolah... ada plak yg bertanya tak gi bercuti ke?.. Bila plak masa nya yg acik ni selalu gi bercuti.. cuti balik kg ada le.. ni seronok gak..program ni.. maklum le kan sekarang ni musim bah dorian .. mmg le ada di pasar malam jual.. cam na pun paling syok tu gi kutip sendiri...tambahan buah dorian kampung.. tu yang jual tu durian kawin.. mana bleh tanding uuu...durian kg tanam guna biji benih.. umonya panjang banding gn durian kawin

Tu le masa cuti sekolah ni anak2 mula le.. lapo je kerjanya .. setin biskut pun leh habis..jap2 nak makan.. kalau cam tu mana le nak cukup lauk sampai ke malam.. dah le mama ni tersangat rajin nak masak2 ni.....si kecik paling cerdik.. Ma nak buat nasi goreng.. hehehe.. Buat le dik asalkan kao makan...Nanti mama marah sebab bau kuat sangat ...

mana tak bau kuat sangat minyak letak sikit, api besar, cili padi banyak.. tu yg menyengat baunya tu...habis sebuah rumah meleleh air mata dan hidung segala....bersin2 lagi

 Bila selasai masak nasi goreng cuba2 le basuh kembali kuali tu ya...
Ayat dia paling manis.. Mama nak? buat setakat dua senduk nak ajak orang plak.. kang tak cukup kata mama makan banyak....(tu fitnah tu ya...)Nasi goreng dia rupa2nya  .. guna majerin, letak kicap, ada gak letak ayam n telur ada gak carrot ... cantek gak le tu nasi goreng nya ada merah2 effec dari carrot ada kalanya dia tambah potato potong cube.. patut le bleh sebat  nasi goreng tiap2 hari...ikut selera dia.. carrot n potato tu mg favour dia le tu...

0 comments:

 

What Ever... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei