Wednesday, December 22, 2010

Demam...

Posted by Acik Mano at 12:27 PM
Ari ni tak berapa nak sihat badan... demam le plak... demam ni lain macam je... sejuk.. sampai dalam badan n perut rasa sejuknya... lepas telan ubat, begulung dlm selimut... rasanya mcm selimut tu pun sejuk gak.. sampai mengelatuk gigi d buatnya... org kata demam sejuk... kawan kata klu kena 'sampuk' je demam sejuk ni...kena sampuk apa nye plak ya acik ni.... pikir2 tak de le kena sampuk...tekejut pun tak da...
Ada gak dengar orang kata kalau demam sejuk ni minum air rebusan akar pokok Gajah Beranak... mana nak cari tu... kenal pun tak.. tengok pun tak.. so... telan panadol je le yg acik tau... peh tu makan nasi panas2 (yg herannya selera macam lembing dihayun ...)...
Tapi tak pe le tu smua dugaan Allah sebenarnya... suh acik mushabah diri le tu pada tahun baru Hijrah ni... ar ni pun dah 15 Muharam... kalau sentiasa sihat tak sakit2 pelik gak... ada ke manusia yg tak sakit????...

3 comments:

Atika Natasha on 15:52 said...

ha...ni msti tingat kt yg tsayang ni smpai bleh dmam sejuk2 ni..hehe..gurau jer..achik cuba letak lapt0p atas bdn,c0nfirm pns balik..tp takut effect sel2 bdan acik plak nnti..hehe

Acik Mano on 16:15 said...

eee...tsyang sebtiasa d sisi le ika.. kalu letak laptop atas badan kang hubby bengang plak kang... coz dia x leh ol plak... acik letak batu le cam org bertungku tu... k gak idea ika tu...tq dear...(x terfikir plak..)

a n a s t a s y e a on 15:22 said...

nanti makan ubat .. boleh cepat sembuh =)

 

What Ever... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei