Thursday, February 17, 2011

Duit terbang melayang...

Posted by Acik Mano at 10:55 AM
Dengan selambanya my hubby trus je jalan tak nengok lampu dah ijau ke lum...sah2 le langgar lampu merah tuk U turn, macam biasa...dah sound dah dgn dia sblum ni, bleh ke...dia jawab bleh je... so semalam padan muka dia membuat perbuatan yg melampau tu... tak perasan JPJ lalu.... pa lgi kena ke tepi le.... rupanya ada gak Kancil yg follow hubby nye perangai Chinese man...

Bang perasan tak lampu tu, abang langar... tengok lesen...
Hubby dgn muka 'tak bersalah' ya lampu merah...
Bang kuar jap...
Pegawai JPJ nengok road tag, lesen n IC hubby...
Bang ada lesen lain tak?
Cari2 le hubby...tak de...
Bang lesen mati dah ni...
Eh ngapa plak mati....kan tahun 2013 ke matinya...
Pegawai JPJ trus hand the saman ...hubby sain n bawak masuk keta...
Tolong tengok apa yg dia saman....then hand me his lesen...
Ni dua samannya ni... U turn masa lampu merah d simpang.... lesen mati....
Mak oooiii mati lama dah ni... 21 Okt 2010... wah handal tul dah masuk 4 bulan dah...
Eh bukan 2013 ke matinya, tak puas ati tul mmg saya yakin 2013 la matinya.... la ambik tuk 3 tahun, mana plak 5 tahun...(sini jadi komius kit....kalu lima tahun 2012 le matinya..., cam na plak 2013...mamai kot hubby ni)
Betul2 saya tak puas ati kata hubby...
Cam na plak tak puas ati kan org lain yg renewkan lesen tu, kan ke sendiri gi ke pos opis...
Tak pa lah.... kalau tak kena saman tadi tak tau lesen dah mati...
Pulak cam tu plak... salah sendiri tak peksa... alasan org bersalah cam tu lah...
Menung le tu duit terbang sesaja...nak bayar saman dlm masa 1 bulan JPJ bagi...

Kalu acik yg buat salah cam ni... sah2 le sebakul 'tarbiah' yg acik dapat...Dia lupa le tu, cakap dia dulu... kita bila memandu ni RM300 dlm kepala... kena jaga nnti terbang...

0 comments:

 

What Ever... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei