Wednesday, September 14, 2011

Biji Apricot...

Posted by Acik Mano at 4:04 PM
Hari ni happy sangat coz dah dapat parcel  ni ha..yang ditunggu-tunggu dah tiba..Terima kasih pada mereka yang memperkenalkan biji aprikot ni pada acik..Pn. Salmah dan En. Jamal dari Skudai.




Apa ke bendanya ni ? .. Ni le biji aprikot...

mesti u all tak tahu kan kehebatan biji apricot ni.. acik pun tak tahu gak.. tapi last week one of the bosses di opis acik cite berkenaan kehebatan biji apricot ni.. so acik oder le dgn dia.. tapi tak ada rezeki stok habis, cari2 info di tenet.. tanya cik n en. Google akhinya dapat le penemuan ni dan berkenalan dengan En. Jamal tuan punya blogspot... productimurtengah.blogspot.com

artikal ni acik tempek dari blog beliau.. tak larat nak tulis de.. then ada gak yang kurang paham, kang jadi lain plak kalu acik tulis...

SOALAN2 BIJI APRIKOT

PERKARA-PERKARA YANG ANDA INGIN TAHU TENTANG BIJI APRIKOT.
Soalan 1. Berapa banyakkah biji aprikot mentah yang boleh saya makan? Pertamanya, biji aprikot mentah sebaiknya dikunyah dan dibiarkan didalam mulut sehingga benar hancur dan sebati dengan air liur. Untuk tujuan pencegahan, dinasihatkan untuk mengambil 10 – 20 biji sehari (lebih kurang 7gm sehari), iaitu 5-10 biji 2 kali sehari. Manakala bagi mereka yang mengidap kanser, makanlah lebih kurang 60-90 biji aprikot sehari (lebih kurang 30gm sehari), iaitu 10-15 biji 6 kali sehari. Untuk mengekalkan diri bebas dari kanser ( bagi yang telah pernah disahkan mengidap kanser dan telah sembuh), makanlah diantara 30-40 biji aprikot sehari. Satu idea yang baik jika diambil selepas mengisi perut dengan makanan sedikit. Pada pendapat saya, makanlah biji aprikot sepanjang hidup kita seperti yang telah dilakukan oleh ribuan, malah jutaan manusia di seluruh dunia.
Soalan 2. Bolehkah saya mengambil biji aprikot mentah jika saya mengambil keputusan untuk menjalani kimoterapi dan/atau radiasi terapi? Sudah tentu. Kami syorkan sangat-sangat supaya anda mengambil biji aprikot ketika dalam kimoterapi dan radiasi. Jikalau anda akan melalui pembedahan dimana sel-sel kanser akan diganggu, anda digalakkan untuk memakan biji aprikot mentah untuk membunuh mana-mana sel kanser. Kebaikan lain dari pengambilan biji aprikot mentah: • merendahkan tekanan darah • menguatkan arteri • sasarannya ialah kepada sel kanser
Soalan 3. Berapa lamakah untuk mematikan sel kanser setelah mengambil biji aprikot mentah? Sel kanser akan mulai mati sebaik saja anda memakan biji aprikot mentah. Pergantungan kepada biji aprikot mentah semata-mata, proses pembunuhan sel kanser agar perlahan kerana biji aprikot hanya mengandungi 2% hingga 3% laetrile sahaja. Contoh: • Untuk kanser tulang, lebih masa diperlukan untuk laetrile meresap kedalam tubuh. • Tindakbalas paling cepat bagi kanser kulit. Dalam masa seminggu, anda akan merasai perubahannya. Dalam kebanyakan kes, pengecutan tumor dirasai dalam masa kurang dari 3 minggu. •Kanser servik, pernah dilaporkan mengalami regresi sepenuhnya dalam masa kurang dari 3 minggu.
Soalan 4. Jika saya memanggang biji aprikot mentah, akan musnahkah laetrile ( Vitamin B17)? Tidak. Memanggang biji aprikot mentah tidak akan memusnahkan vitamin B17 tetapi tindakan itu akan merosakkan enzim. Dengan memanggang biji aprikot tersebut, anda akan kehilangan kebaikan dari aktiviti kimia kepada enzim didalam mulut, perut dan usus.
Soalan 5. Berapa banyakkah biji aprikot mentah dalam sekilogram beratnya? Lebih kurang 2500 biji aprikot mentah.
Soalan 6. Dari mana asal biji aprikot mentah? antaranya Turki , Iran, Pakistan
Soalan 7. Perlukah biji aprikot mentah disimpan di dalam peti sejuk? Biji aprikot mentah tidak perlu di simpan di dalam peti sejuk tetapi untuk mengekalkan kesegaran dan kebaikannya sehingga 8 bulan, ianya disyorkan disimpan di dalam peti sejuk. JANGAN BEKUKAN BIJI APRIKOT MENTAH!
Soalan 8. Biji aprikot mentah adalah pahit untuk dimakan – adakah cara lain untuk memakannya selain daripada mengunyahnya? Ada. Anda boleh mengisar biji aprikot mentah itu taburkan ke atas salad, shake, atau minuman ‘smoothie’. Lagi satu cara ialah selepas mengisar biji aprikot mentah, masukkan ke dalam kapsul. Kemudian makan kapsul berisi biji aprikot tersebut seperti anda mengambil vitamin atau makanan tambahan lain yang mungkin anda sedang amalkan pengambilannya.
Soalan 9. Adakah biji aprikot mentah masih didalam kulitnya? Tidak!
Soalan 10. Besar manakah biji aprikot mentah? Separuh saiz badam yang biasa ada dalam pasaran.
Soalan 11. Akan rosakkah biji aprikot mentah selepas beberapa lama? Tidak semestinya. Kami cadangkan biji aprikot mentah disimpan di dalam peti sejuk. Hanya keluarkan biji aprikot mentah dari bekasnya untuk tujuan dimakan pada hari itu. Kebaikan dan khasiat biji aprikot mentah akan terpelihara sekurang-kurangnya selama 8 bulan. Jika di simpan di luar, pada suhu bilik, biji aprikot mentah akan kekal baik selama lebih kurang 6 bulan.
DAPATKAN BIJI APRIKOT HARI INI SEBAGAI ALTERNATIF MERAWAT KANSER

tuk pengetahun u all acik bukan pesakit kanser ya.. acik pengidap darah tinggi je... tapi dah macam2 acik telan dan pelbagai petua acik amalkan, tapi tak berjaya juga mendapat tekanan darah yang stabil  iatu 120/80-90.. acik cuba try makan biji ni dulu .. tengok dlm 7 hari ke... atau 3 hari ke.. nanti acik up date kan carta tekanan darah acik.... dah siap2 beli alat memereksa tekanan darah di Farmasi, tuk memantau tekanan darah acik pagi petang.. kalu u all tengok mesti terperanjat.. sentiasa je atas 170 dan bawah 114-110.. tinggi betul kan.. tapi alhamdulillah, kepala tak de plak pening atau sakit.... kalu jumpa doktor mesti kena sound pedih .. ni kena tahan hospital ni..ayat yg paling tak leh blah.. kalu cam ni .. umo tak sampai 50 lah ni.. bila nak kuar dr bilik dr, baru sejuk ati sikit.. teruskan makan herba2 dan amalkan cara hidup sihat, mesti turun tekanan darah tu.. jalan hati-hati ya... jangan jatuh..(kalu jatuh mao kena stok uu)..  mesti u all tertanya-tanya mengapa bodoh sangat acik tak gi ambik je ubat hospital, kan senang.. ya le tahu.. tapi acik tak mo jadi cam bapak acik dan adik beradik dia(al-fatihah kepada aruah), sebab terlalu bergantung kepada ubat(bahan2 kimia ni) sampai mati gak kena makan ubat,then doa nya makan lama makin tinggi, peh tu lat beberapa bulan gi cuci buahpinggang(cuci dgn air tu-apa ke namanya)bila kuar dari hospital, mula le dah jadi mamai2, tak tentu hidup dah, buang air merata-rata, tak tentu rasa buat beberapa hari.. kena cuci sampai mati gak buah pinggang dia, cam aruah bapak acik, last skali cuci sampai badan dia tak leh terima dah air tersebut.. macam2 dr buat, last2 give up gak dr tu, tak lat malam tu esok paginya dia meninggal.. ya le tu smeua dah takdir Ilahi, dah ajal dia.. tapi tak nek le cam tu.. wayar sana sini dan cucuk sana sini.. ni le try dulu kalu okey acik akan promote pd u all..kalu tak leh stabil gak.. mengadap gak le acik ke sepital tu..ni dengan harapan tinggi tekanna darah acik akan normal balik..
Kalu tak de penyakit apa2 pun leh try gak nanti leh kurus dan awet muda..

1 comments:

jusinfiniti on 11:44 said...

...salam ..sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser dan pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4. insya allah. memusnahkan dan mematikan sel sel kanser.. herba warisan ini terlalu berkesan dan saya jamin tuan tuan dan puan puan akan terkejut dengan rawatannya yang cepat dan selamat untuk sembuh...daun daun herba warisan terpilih memang tidak akan jumpa di mana mana.percaya lah.. .. .merawat dan membaik pulih...jangan biar sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik di rawat..hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia...herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 0174687570 mohd zuhairi... sy cma bntu membantu...sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa...penawar nya telah ada...hubungi sy secepat munkin Orang yang tiada penyakit kanser andai nak amal kan herba saya ini pun boleh...jadikan amalan harian untuk menjaga badan dan membuang toksid...orang ada kanser..
.saya akan membantu merawat hingga sembuh Penawar kanser dan herba: Saya juga akan membantu anda memberi nasihat dan motivasi bagai mana untuk hadapi kanser..cara2 utk bdepan knser..pemakanan..dan nasihat2 utk anda..pada anda kanser adalah petama dalam hidup...pada sy yg dh jumpa ramai pesakit..munkin kita bley bkongsi pendapat n bgai mna hendak merawat sampai sembuh..sy hulur kn tangan pd anda..sambut lh sebelum telambat..ramai pesakit sy sudah sembuh.anda bila lagi....hubungi atau wasup kan saya dengan segera.0174687570 mohd zuhairi NAMA SYARIKAT SAYA.....JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

 

What Ever... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei