Tuesday, June 25, 2013

Rancangan menu berbuka puasa....tak sabar nak puasa dah..

Posted by Acik Mano at 9:48 AM
Rancangan tuk buka puasa...haha.. haha ..hahah...lambat lagi  nak posa, tak de makna nya lambat ...lagi 14 hari je...
Pagi-pagi ni topik dengan geng sit sebelah dalam bas...apa nak buat buka puasa....heheheh ni tetiba semangat dah ni dok pikir-pikir menu...
Ingat nak buat pengat ...pengat pisang ke ...bubur caca ke...bubur pulut hitam ke...bubur kacang hijau ke...kawan tu sampuk nak buat roti jala...wah menu macam best je kan..popia ke...popia basah tak tahu le berapa harganya nanti..tahun lepas 80 sen...
So nak buat bila ...tak sempat ooo ...buat di pentry opis le...senang je...guna rice cooker..
nanti acik carikan gula anau...kena balik Pilah ni nak beli...
Daun pandan boleh sapu sekali...santan? ..Beli santan kotak boleh le...beli kotak kecik2...1 dozen...

Dah cakap dengan ketua pentry..dia setuju...tetiba semangat nak buat menu berbuka puasa ni ngapa...tak sabo nak puasa dah..

Untuk lebih menaikan seangat cari le gambo di googe ...tara..memang menarik dan tetiba jadi lapo plak ni..

sumber dari Dapur Mat Gebu
bubur pulut hitam


bubur kacang hijau

sumber dari sini
bubur caca

Ni acik letak gambo je ...bila2 senang dan rajin tempel resepi plak

0 comments:

 

What Ever... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei