Friday, April 8, 2011

Nenas oo nenas

Posted by Acik Mano at 9:46 AM
Balik dr keja semalam acik singgah Pasar Tani...asalnya nak beli cili api je... ada plak org jual nenas..
...nenas madu...kalu nama madu mesti le sedap manisnya...(tapi kalau bermadu...maap le acik tak sedia nak menerimanya, hehehehe..maap ya hubby tercinta I don't want to share...coz for me this part is not all about...SHARING IS CARING...sorry)..lain plak citenye, dah melalut plak...
Ikut kata adik yg jual, baru je petik ...fresh dari ladang Sepang... apa lagi hubby kata nak beli, beli le... so acik rembat le 2 biji... adik yg jual suh ambil 4 biji..senang kira 10 hinggit je... (cam le ada diskaun bila beli lebih... so tu yg tak rembat 4 biji tu...)
 U all perasan tak kesilapn dlm gambar acik tempel ni??? Haa... ce cari ... sapa dapat leh datang umah acik n acik jamu dgn lempeng...nak?..Pa tak perasan... or u all mesti kata mahal mak dauk.. kepingan yg dlm pinggan tu ke RM2.50 per pcs...eeee kam nak beli omeh plak mahal eh kan... sebona eh adik tu yg silap...tulis ... tulis je le sebiji nak orang puteh plak main psc...kan dah salah... tak pun adik ni maleh nak tulis atau lupo bawak... tando rogo yg botol... main lotak yoh apo yg ado... tu lah..kalu org dr KPDNHEP tau ni nanyo ko dik oooiiii...
Bila samapi umah...pikir nak buat apa dgn nenas ni... kalu buat pajeri sedap ni... tapi tak suka...coz dia soung ...ada plak buah dibuat lauk... eeee...kata dia le...
...dia tak tahu yag acik pun rembat gak buah2 jeruk tuk buat acar buah... eeee lupa plak nak ambik gambar adik manis yg layan acik semalam... acar lum buat lagi coz semalam berangan-angan nak buat tapi cili kering kiasr dah yelek...(malas nak blender...) so postpone week end... u all tunggu ye acik tempel gambar n resepi sempoi acar buah acik nanti...
So acik buat je le nenas madu ni cam ni... tenyeh cili n tambah kicap...(Ni tuk diri sendiri je n kids, hubby tak main kicap2 ni...)...tuk hubby dia makan cam tu je...

meh u all kita makan buah tempatan...nenas madu...

0 comments:

 

What Ever... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei