Monday, October 10, 2011

Belanjawan 2012

Posted by Acik Mano at 4:17 PM
Kehkehkeh.. Penjawat2 awam boleh tresenyum lebo le kan.. dapat lagi bonus walau separuh gaji dan minima RM500. Kenaikan gaji dari RM80 - RM320.00.Bukan penjawat awam je bleh senyum lebo.. semua rakyat Mesia(yang layak) leh senyum labo gak.. coz bagi isirumah yang pendapatan kurang dari RM3,000 berpeluang tuk mendapat duit RM500 dari kerajaan.. Yang ini kena rujuk LHDN le .. buat masa ni acik tak pasti lagi cam na cara pelaksanaanya.. selain daripada itu ibubapa yang ada anak2 sekolah pun leh senyum lebar gak.. coz tahun depan yuran sekolah dihapuskan.. then dapat RM100.00 setiap anak yang bersekolah.. duit ni bleg guna tuk beli buku kerja yang nilainya lebih dari RM100.00 so jimat juga le kan duit tuk ibubapa.... Bagi pelajar form 6, u n kolej plak dapat baucher RM200.00 tuk beli buku.. bagus gak ni, kalu bagi cash money sah2 guna tuk buat duit topap hp le.. tak pun belanja awex makan.. Siapa yang tak suka kalau dapat duit..semua suka.. budak2 yang tak pandai kira pun suka bila dapat duit.. Jadinya pandai2 le berbelanja ssecara berhemah.. sebab duit tu dapat selepuk je.. tahun depan lum tahu dapat lagi ke tak.. Tadi kawan2 yg punggut harga barang2 kata harga barang2 di pasar dah mula naik dah.. so nanti kita tengok indek harga barang bulan ni dgn bulan lepas.. berap aperatus kenaikkannya.. (serupa tak dapat duit lebih gak le..)..tak de peluang acik nak tukar sopa baru ke.. nak jadi anak mami jarum ke..uuuuu

Yang menjadi bual bicara time Acik tunggu bas ari Khamis tu ari .. umo pesaraan dianjakkan ke 60.. bagus tu.. sebab kalu duduk rumah tanpa buat apa2 tiada mendatangkan hasil merugikan negara plak kalu masih boleh bekerja.. jadi bagi yang mampu bekerja .. bekerja le.. tak de lah duduk sesaja bleh mendatangkan penyakit gak takut2 nanti dapat penyakit kemurungan plak sebab duk je dirumah tnpa apa2 hasil.. jadinya mulai la ni kena jaga kesihatan le.. so sesiapa yang kaki bisnes tu bleh le buat MLM tuk jual colegen tuk awet muda n makanan kesihatan bagi mereka2 yan bakal bersara di umo 60.. Takut nanti pemandangan di tempat keje ni wajah tuk2 dan uwan2 yang bertongkat gi kerja.. hilang seri pejabat weh.. sentiasa mengamalkan kehidupan sihat mulai sekarang..makan makanan yang berkhasiat dan melakukan senaman tuk menjaga kesihatan.. jangan nanti bila org masuk opis.. ingat silap alamat cam masuk wat TB udah le....

0 comments:

 

What Ever... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei