Wednesday, July 4, 2012

Letih da..

Posted by Acik Mano at 12:35 PM
 Macam-macam dah acik buat tuk menuteralkan BP ni.. tapi la ni tak gak mau normal.. Mula2 makan ubat.. dia okey cantik.. tapi bila dah 3  hari balik naik semula.. huhuhu... tak tau le mana silapnya.. dah le last 3 week kena pi kursus .. di ILSM (bangga ooo bila Jabatan ada Pusat Latihan ni..)
Bila balik punya le letih .. so gi le jumpa seah- seah.. dia check tekanan darah.. you punya darah banyak lemah.. penat ke.. ditur cam mana lena .. kul berapa tidur n kul berapa bangun.. ni tak cukup rehat ni.. buang air besar okey? memang letih tak bleh cakap ooo... masa di ILSM tu rajin2 le berjogging lebih kurang.. rugi rasanya tak buat coz udara yg segar.. mungin sebab tu kot letih.. so ambik ubat tuk 3 hari..
Hari Jumaat lepas kursus pi sekolah anak perjumpaan 3 penjuru dgn ibu bapa.. ada le taklimat berkenaan PMR bagi tahun 2014 tak ada so sisem sekarang tuk Tingkatan 1 telah diubah, memang bagus le cam ni.. mengajar anak2 untuk menyuarakan pendapat mereka... tak le main hafal je.. siapa kuat menghafal dia mmg terror le..balik agak2 tgh dah .. collap terus.. makan ubat lepas lunch.. hanyut..
hari Ahad malam my sis call anak sedara yg kemalangan hari Jumaat  minggu lepas meninggal. .. innalillahiwainnailaihirojiu .. tak sampai hajat nak gi melawat .. memang berhajat nak pegi lepas opis hari Isnin.. Masa selepas berlaku kemalangan tu memang sempat gi hospital.. masa tu dr sibuk melayan buat apa yg patut.. so jumpa emak je lah.. ingat nak pegi plak hari Ahad sebelum krusus .. emaknya kata dr bagi dia tidur tuk 1 hari.. tak datang pun tak pa .. emaknya pun nak balik berehat.. tak pa le bukan rezeki nak jumpa dia .. doa Acik semoga dia ditempatkan disamping orang yang beriman... Hari Isnin acik ambik cuti nak gi tengok jenazah lah konon nya.. rupe2 nya dah kebumi malam tu gak kul 1 malam.. family tak ingat nak hantar msg.. alhamdulihah .. selamat  dah kebumi tak de tunggu lama ... tai ramai le yg ralat  sebab tak tahu.. ada le hikmahya tu.. Lepas balik dari rumah  kakak acik pi lai jumpa seah-seah.. sbb badan tasa tak larat sangat... ni nak pi kursus lagi ni.. takut gak kang tiba2 darah nail lagi.. Seah -seah heran kenapa tak mau turun darah ni.. saya bagi lagi kuat .. n bagi rasa hati lapang.. apa2 je le asalkan jangan bagi ubat bagi mengantuk.. sudah.. U stress ka.. mana ada stress.. keja bukan nya sibuk pun..Mungkin sterss nak menyiapkan oder topi yang 40 tu kut.. janji 6 Julai.. dah cantik punya kira date.. tetiba cawan bagi msg nak cepatkan seminggu.. oooo mana bleh.. la tetiba dpt msg plak kena pi krusus.. 5 Julai plak.. so pulun sakan le.. mungkin gak kot.. cam na pun bermohon pada Allah dapat siapkan juga sbb janji tu satu amanah yang perlu ditunaikan... Amin.. tolong lah hamba mu ni.. Nanti dah siap Acik nasuk blog tau ..

0 comments:

 

What Ever... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei